Vanliga frågor och svar

Nedan ser ni de vanligaste frågorna som vi får, och våra svar på dem.

När skickar ni min beställning?

Om du beställer innan 12.00 så plockar vi din order redan samma dag och skickar den dagen efter. Beställer du efter 12.00 eller på en helg så plockar vi ihop och skickar ordern nästkommande vardag.

Jag har inte fått mitt paket, när kommer det?

Efter att vi skickat iväg din order skickar vi också ett mail till dig med en spårningslänk, där du kan följa paketet. Har du inte fått något mail med en spårningslänk så kolla först i din skräpkorg innan du kontaktar vår kundtjänst

Hur lång leveranstid har ni?

Vi siktar på att skicka ditt paket nästkommande vardag efter du lagt din beställning. Därefter tar Postnord över paketet. Paketet är då vanligast framme på 1-2 vardagar.

Kan jag ändra, lägga till och ta bort varor på min lagda beställning?

Det går bra att lägga till eller ta bort varor från din beställning så länge vi inte har bokat ditt paketet för leverans. När ditt paket är bokat för leverans får du en leveransbekräftelse skickad till din e-postadress. Mejla vår kundtjänst snarast om du vill ändra något i din befintliga beställning.

Kan jag reservera en vara?

Det är inte möjligt att reservera en vara som är slut i lager.

Mitt köpt gick inte igenom, vad jag gör?

Om din beställning inte blivit helt genomförd så behöver du lägga en ny. Att lägga varor i varukorgen utan att checka ut gäller inte som ett köp, för att köpet ska gå igenom måste man gå till kassan för utcheckning. Att bevaka en produkt gäller inte heller som ett köp.

Jag har ångrat mig och vill retunera en vara från min beställning, hur gör jag?

Du har rätt att ångra hela eller delar av ditt köp inom 14 dagar. Det är viktigt att själva varan/varorna har kvar sin originalförpackning och etiketter, annars kan vi inte godkänna returen och kommer att dra av en värdeminskning. Kontakta alltid vår kundtjänst innan ångerfristen har löpt ut och meddela oss om vad du önskar returnera. Du som kund står för returfrakten. Vi tar inte emot returer som skickas mot postförskott eller med för lite frankering. Om du har valt Klarna Checkout Faktura vid ditt köp och inte betalt den så bör du logga in på Klarnas hemsida och pausa fakturan alternativt kontakta Klarnas kundservice och be dem förlänga sista betaldatum. Detta för att returen ska hinna fram till oss och behandlas innan fakturatiden går ut. Du kontaktar Klarna Kundservice på telefonnummer: 08 – 120 120 10.

Jag behöver reklamera en vara, hur går jag tillväga?

Kontakta vår kundtjänst direkt efter att felet/defekten på varan upptäckts. Beskriv defekten samt hur den uppkommit. Vi vill oftast besiktiga varan och ser helst att du bifogar bilder på varan där defekten tydligt framkommer. Tänk på att spara varan till dess att reklamationen är genomförd och godkänd. Det blir svårt att reklamera en vara som inte finns! Vi står för eventuell returfrakt vid reklamation.

Vad gör jag med fakturan om jag returnerar hela eller delar av min beställning?

Om du har returnerat delar av din beställning till oss kan välja att betala in hela fakturabeloppet till Klarna innan vi mottagit din retur. Då kommer vi att kreditera summan från din betalning i Klarna när vi behandlar returen och summan återbetalas till det berörda kontot genom Klarna. Alternativt kan du logga in på Klarna via deras hemsida och välja att pausa fakturan till dess att vi tagit emot och behandlat din retur.

Vilka betalsätt erbjuder ni?

Hos oss på Terralife handlar du som privatperson och företag tryggt och säkert. Inom Sverige kan du välja att betala med Klarna Checkout eller direkt med ditt betalkort.

Kan jag handla med en faktura?

Ja! Vi använder oss av bland annat Klarna Checkout, och de har ett alternativ för fakturor.
Du får alltså fakturan från Klarna på ditt köp om du väljer detta alternativet.

Hur använder jag mitt presentkort?

Presentkortskoden ska anges i kassan i fältet ”Jag har en rabattkod”. Klicka sedan på lägg till.

Måste jag logga in som kund för att handla hos er?

Nej, du behöver inte registrera dig som kund eller skapa ett kundkonto för att lägga en beställning hos oss.
Fördelen med att skapa ett användarkonto är att du har tillgång till ”Mitt konto” där du kan se dina ordrar samt deras status och betalsätt. Du har även möjlighet att uppdatera dina kunduppgifter som inloggad användare. Beställningar genomförda utan att du loggat in på ett konto kan ej registreras på ett användarkonto i efterhand.
Med ett användarkonton får du också Terrapoäng på dina köp som du kan växla in för rabatter

Vad är Terrapoäng?

Terrapoäng är våra kundpoäng, där du samlar poäng om du har ett användarkonto och som du sedan kan byta in mot rabatter i kassan.

Hur skapar jag ett kundkonto hos er?

Det finns två sätt att skapa ett användarkonto hos oss.
Det ena sättet är att klicka på ”Logga in” i menyn och sedan välja ”Registrera”. Det andra sättet är genom att bocka in ”skapa ett konto?” när du genomför din order i kassan

Har ni någon fysisk butik vi kan besöka?

Nej, tyvärr finns vi enbart på internet just nu. Men vem vet vad som händer i framtiden! 🙂

Har ni något telefonnummer vi kan ringa för att nå er?

Tyvärr har vi inget telefonnummer ni kan nå oss på i dagsläget. Vi tycker också att vi kan arbeta effektivare genom att sköta dialogerna via mail kontakt.

Hur fort svarar ni på mail?

Vi jobbar i butiken mellan 08.00-17.00 på vardagarna, får vi ett mail inom den tidsperioden är vår målsättning att svara redan samma dag. Räkna dock med att det kan ta upp till 24 timmar innan ni får ett svar från vår kundtjänst.

Har du fortfarande en fråga?

Kom i kontakt med oss genom knappen nedan.

Kontakta oss